Saturday 6 December 2014

Ini khas untuk emak

Ini khas untuk emak
Dari anak bujang seorang
Dari menantu dan cucu pertama
Untuk segala kasih sayang
Untuk segala ceria bahagia

Ini khas untuk emak
Pada ulangtahun yang istimewa ini
Ingin kulafazkan kata rindu
Ingin ku singkap satu2 27 tahun hidupku
Ya, aku budak nakal
Ya, aku terkadang terjal
Tapi pesanmu dan ayah aku ingat
Aku semat dan kujadikan azimat
Sejak kecil lagi kutahu
Betapa besarnya budimu berdua
Betapa sedikitnya baktiku
Lantaran baru usia hingusan
Kucuba, ku tekun dalam pelajaran
Sebab kutahu hanya kejayaan hidup
Hanya senyuman putera puterimu
Sudah memadai untuk kamu berdua

Ini khas untuk emak
Ini juga khusus untuk ayah
Aku doa sungguh2 pada Allah
Moga diberi ruang diberi masa
Untuk berbakti berjasa
Moga dipinjamkan Tuhan
Bahagia yang kekal
Hingga hujung nyawa
Hingga sampai syurga.

Selamat hari lahir
Kami sayang kamu berdua

No comments:

Post a Comment